Ozon Terapinin Uygulama Alanları

Ozon terapi bağışıklık sisteminin aktivasyonunu arttırır demiştik. Bu sayede enfeksiyon hastalıkları başta olmak üzere; kanser, göz hastalıkları, kalp damar hastalıkları gibi hastalıklarda hem tedavi hem de tedaviye destek amaçlı kullanılabilmektedir.

Ozon, virüs bakteri ve mantarlar üzerinde direkt öldürücü etkiye sahiptir. Bu nedenle de arıtma sistemlerinde özellikle su arıtmada sıklıkla kullanılmaktadır. Tıpta ise kolit, proktitis, herpes gibi virüslerin neden olduğu hastalıkların tedavisinde ozondan yararlanılmaktadır. Yapılan bilimsel çalışmalarda; ozon terapinin idrar yolları iltihabı, kronik hepatit (sarılık), uçuk virusu (herpes) enfeksiyonları, dental (diş ile ilgili) enfeksiyonlar, diyabet (şeker hastalığı), makula dejenerasyonu (sarı nokta hastalığı) üzerinde iyileştirici özellikleri olduğu kanıtlanmıştır.

Ozon terapi; büyüme faktörlerinin salgılanmasını tetiklemekte ve bu sayede hasar görmüş eklemler ile dejeneratif disklerin yenilenmesini sağlamaktadır. Ozon terapi; romatizma, artrit gibi kronik hastalıkların tedavisinde, birincil ya da ikincil olarak yer almaktadır.

Ozon terapinin dolaşım üzerinde oldukça olumlu etkileri vardır. Vücudumuzdaki hücrelerde oksijen azaldığında (yani hipoksi durumda) “HIF-1- alfa faktörü” denilen bir madde salgılanır ve bu madde sayesinde, hücrelere daha fazla oksijen gitmesi için damarlanma artar (hücreler oksijene kan ile ulaşır, kan da damarlar ile taşınır) Ozon terapi HIF-1 alfanın salgılanmasını arttırmaktadır. Yani ozon terapi ile hasarlı olan dokuların daha fazla oksijenle buluşmasına olanak tanınmaktadır.. Bunun yanı sıra ozon ; alyuvarlar ile daha fazla sayıda oksijen taşınmasını,  kanda bulunan hücreleri ve damarları iyileştirerek genel kan dolaşımının olumlu yönde etkilenmesini ve böylelikle tüm vücut hücrelerine daha fazla oksijen girmesini sağlamaktadır. Tüm bu etkileri nedeniyle ozon terapi kalp-damar hastalıklarının tedavisinde destek tedavi olarak yerini almıştır.

Ozon antineoplastiktir yani anti-kanserdir. Ozon terapi ile bağışıklık sisteminin uyarılması ve  kanserle savaşta vücuda destek sağlanması söz konusudur. Ozonun kanser hücrelerinin çoğalmasının ve yayılmasının engellenmesinde etkili olduğunu gösteren çalışmalar mevcuttur. Ozon terapi aynı zamanda kanser tedavisinin (kemoterapi ve radyoterapinin) yan etkilerinden korunmada da kullanılmaktadır.

Ozon terapi; ağrı reseptörlerine etki ederek pek çok kronik ağrının hafiflemesini hatta tamamen durmasını sağlayabilmektedir. Bu nedenle fibromiyalji gibi rahatsızlıklarda destek olarak uygulanabilmektedir.

Ozon terapisi bu hastalıkların yanı sıra otoimmün rahatsızlıklarda, yaşlanma karşıtı uygulamalarda, böbrek fonksiyonlarının düzeltilmesinde, stresle mücadelede başta olmak üzere pek çok hastalığın tedavisi, semptomların hafifletilmesi ya da hastalıklara karşı koruyuculuk sağlanması için kullanılmaktadır.