Ozon Terapi Nedir?

Ozon terapisi olarak ifade edilen ozon tedavisinde, oksijenin ‌triatomik ve kararsız bir formu olan ozon kullanılmaktadır.  Diğer bir ifadeyle oksijen tedavisi olarak da bilinen ozon terapisi doktor kontrolünde uygulandığında, deri hastalıklarından enfeksiyon hastalıklarına kadar bir çok hastalığın tedavisinde yardımcı olarak uygulanmaktadır.

Ozon Terapi’nin Faydaları Nelerdir?

Ozon terapinin başlıca faydalarını şöyle sıralayabiliriz.

• Ozon terapi ; virüs, bakteri ve mantarlar üzerinde etkilidir.
  • Ozon terapi; vücudumuzun savaşçı hücreleri olan akyuvar üretimini uyarır ve akyuvarların çalışmasını optimize eder.
  • Ozon terapi ; bağışıklık sisteminde kilit rol oynayan düzenleyicilerden interferon ve interlökin proteinlerinin düzeylerini ciddi oranda yükselir

Normal şartlarda havada %21 civarında bulunan oksijen miktarı, ozon terapi sırasında yüksek basınç etkisiyle yüzde yüze kadar çıkmaktadır. Bu da plazma içerisinde çözünen oksijen miktarını artırarak, çevre dokulara da oksijen ulaşmasını sağlar. Böylece başta damar hastalıkları olmak üzere, birçok hastalığın tedavisi mümkün olur.

Ozon Terapi Hangi Hastalıkların Tedavisinde Etkilidir?

Yukarıda da belirttiğimiz gibi ozon terapi başta damar hastalıkları ve bağışıklık sisteminin etkili olduğu hastalıklar dahil bir çok hastalıkta yardımcı tedavi olarak uygulanmaktadır. Bu hastalıklardan bazıları şunlardır.

Bakteri ve Enfeksiyonlar

Ozon bakteri ve mantarların üremesini önleyen bir etken olduğundan bu tip enfeksiyonla mücadelede yardımcıdır. Bunun dışında romatizma, artrit, kolit gibi bağırsak enfeksiyonları ve korona gibi çeşitli virüslerinin sebep olduğu hastalıklar ile karaciğer ‌enflamasyonlarında uygulanması tedaviye olumlu etki etmektedir.

Dolaşım Bozuklukları

Özellikle diyabet hastalarında görülen karıncalanma, uyuşma, üşüme gibi problemler dolaşum bozukluğundan kaynaklanır. Hiperbarik oksijen tedavisi sayesinde dolaşım bozukluğunun yol açtığı bu sorunların önüne  büyük oranda geçilmektedir.

Kanser

Ozon terapi bağışıklık sistemini güçlendirerek, hücre yenilenmesini artırıcı etkisinden dolayı kanser hastalarının tedavisinde de önemli rol oynamaktadır. Ozon tedavisi ile kişi kendini daha zinde hissettiğinden hastalığın verdiği yorgunluk ve negatif halden de fazla etkilenmez.

Göz Hastalıkları

Özellikle yaşlılık nedeniyle damar yapısında ortaya çıkan hasarlar gözlerdeki optik sinirler ve retinanın da zarar görmesi sonucunu doğurmaktadır. Bu noktada uygulanan ozon terapisinin hastalığın tedavisinde etkili olup olmadığı araştırmaları devam etmekle birliktei hastalığın ilerlemesini durdurma yönünde güçlü etkide bulunduğu bilimsel çalışmalarla netlik kazanmıştır.