Kadınlarda Saç Dökülmesinin Sebepleri Nelerdir?

Kadınlarda saç dökülme nedenleri,
Kadınlarda neden saç dökülür?

Genel yanılgı saç dökülmesinin sadece erkeklerde yaşanan bir sorun olduğudur. Doktora saç dökülmesi şikayeti ile gelen hastaların %40’lık bölümünü kadınlar oluşturuyor. Konusunda uzman doktorlar olarak, saç dökülmesinin nedenlerini araştırırken ilk olarak tiroid hormonlarının ve diğer hormonal dengesizliklerin araştırılmasını öneriyoruz. Çünkü kadınlardaki saç dökülmesi hormonlar ile ilişkili olabilmektedir. Kadınlarda saç dökülmesi nedenlerinde biri olabilen tiroid hormonu aslında bütün metabolizmamızı etkileyebilecek bir hormondur. Ancak tek başına tiroid saç dökülmesine neden olmaz, kilo alımı yada kilo kaybı, soğuk yada sıcağa aşırı hassasiyet, kalp hızındaki değişiklikler saç ile ilgili şikayetlere sıklıkla eşlik eder. Gebelik en çok hormonal değişikliklerin yaşandığı dönemdir, bu nedenle de kadınlarda sıkça hamilelik döneminde veya hemen sonrasında saç dökülmesi sorunu rastlanabilir. Bildiğiniz gibi kadınlarda hamilelik döneminde hormonal denge tamamen değişir ve dinamik bir süreç yaşanır. Bu nedenle de hamilelik döneminde ve hemen akabinde saç dökülmesine sıklıkla rastlıyoruz. Ancak hamilelikte yaşanan saç dökülmesi genelde geçicidir. Ayrıca günlük hayatınızda yaşadığınız stres, aldığınız ilaçlar, demir eksikliği, hatalı diyetler, kan eksikliği gibi nedenler kadınlarda saç kaybına neden olan en büyük sebeplerdendir. İşte tüm bu nedenler gözden geçirilerek arka planda yatan bir tıbbi soruna işaret edebileceği düşünülerek kadınlardaki saç dökülmesinin sebebi çok iyi araştırılmalıdır. Saç büyümesi durduysa ya da günde 125 saç telinden fazlası dökülüyorsa gerçek saç kaybı yaşanıyor demektir. Saç dökülmesi bu sebepler nedeniyle gerçekleşmiyorsa yüksek ihtimal ile genetik nedenler ile saçınız dökülüyor demektir. Kalıtsal saç kaybı en sık gözlenen saç dökülmesi tipini oluşturuyor.  Peki kadınlarda genetik nedenli saç kaybı sık mıdır? Evet aynen erkeklerde de olduğu gibi kadınlarda da en sık sebep genetik nedenli saç dökülmesidir. Tıpkı erkeklerde gözlendiği gibi kadınlardaki DHT hormonu (dihidrotestosteron) genetik nedenlerden dolayı saç köklerinin zayıflamasına ve nihayetinde saçların dökülmesine neden olur.

Saç Dökülmesine Karşı Yapılabilecekler

Kadınlarda saç dökülmesi, nedenlerine bağlı olarak farklı tedavi yöntemleri uygulanabilir. İlk önce dökülmenin kalıcı mı geçici mi olduğu öğrenilmelidir. Kullanılan bazı ilaçlar, geçirilen hastalıklar, hormon seviyesindeki düzensizlikler. Bu gibi durumlarda öncelikle saç dökülmesine neden olan etken ortadan kaldırılmalıdır. saçın dökülmesine neden olan rahatsızlıklar var ise ilk önce bunların tedavi edilmesi gerekmektedir. Saç tellerini güçlendirmek için ya da dökülmesini engellemek için elimizde medikal tedaviler mevcut. Medikal tedavi ile birlikte kullanabildiğimiz PRP, mezoterapi gibi diğer destek tedavi seçeneklerimiz de var. Daha güçlü saçlara kavuşmanız için genelde medikal tedavilerin yanında yardımcı tedaviler kullanmaktayız. Medikal tedavilerin içinde sıklıkla ağızdan mineral takviyeleri ve bitkisel besin takviyeleri yer almaktadır. Yardımcı tedavilerden biri olan PRP tedavisi ise son 10 yılın en büyük keşiflerindendir. Hastanın kendi kanından elde ettiğimiz büyüme hormonundan zengin PRP’yi dermapen ile yüzlerce minik por açarak saçlı deriye uygulamak ve daha yoğun ihtiyaç olan bölgelere enjekte etmek son derece yararlı sonuçlar verebilmektedir. Saç destek tedavisi olarak PRP; kişinin kendi kanından elde ettiğimiz büyüme hormonundan zengin plazmayı saç köklerine uyguladığımız yöntemdir. Bu yöntem ile son derece başarılı sonuçlar elde edebiliyoruz.